Ko je na web-stranici: 33 gostiju i nema prijavljenih članova

Saopćenje Odbora za pedagoške nauke ANUBiH povodom objavljenih rezultata PISA testiranja

Akademija nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine

Odjeljenje društvenih nauka

Odbor za pedagoške nauke

Sarajevo, 10. 12. 2019. godine

Naučnici iz oblasti pedagoških nauka, profesori univerziteta i istraživači, koji čine eminentni sastav Odbora za pedagoške nauke Akademije nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine, su sa velikom zabrinutošću, mada ne iznenađeni, primili informaciju o rezultatima PISA testiranja. Ovi nalazi koje svake tri godine nakon provedenih testiranja objavljuje OECD sa velikom pažnjom analiziraju sve zemlje. I to ne samo njihovi pedagoški stručnjaci i drugi poslenici u obrazovanju, nego i svi oni koji prate ili treba da prate napredak, rast i razvoj obrazovnog potencijala samog društva, te podsticanje kreativnosti i razvijanje interesa za naučna istraživanja kod učenika već u toku samog školovanja.

Pored uvažavanja i vrednovanja PISA testiranja se nerijetko nađu na meti kritičara što ne treba zanemarivati, mada se već godinama potvrđuje kao pravilo da PISA testiranja kritikuju samo one zemlje koje nisu zadovoljne postignućima svojih učenika. Važnije od toga za nas bi trebala biti činjenica da se učenici iz ekonomski razvijenih zemalja u pravilu nalaze pri vrhu rang ljestvice dok se na dnu nalaze učenici iz ekonomski nerazvijenih zemalja.Veze između kvalitete obrazovanja i ukupnog društvenog razvoja i napretka sui ovdje više nego očigledne.

Gotovo svaki član Odbora je od kraja 1990-tih godina do danas, na osnovu vlastitih istraživanja i analiza, ukazivao na slabosti obrazovnog (obrazovnih) sistema i prognozirao loše posljedice obrazovne politike i prakse u BiH. Nažalost, takva upozorenja vrlo dokumentovana i naučno utemeljena ne samo da nisu potaknula kreatore obrazovne politike da rade na poboljšanju obrazovnih sistema nego je stanje svake godine postajalo sve gore.

OPŠIRNIJE

PISA 2019

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…