Ko je na web-stranici: 19 gostiju i nema prijavljenih članova

Naziv projekta:

“Pedagoški i andragoški izazovi u kontekstu kućne izolacije djece do 18 godina u vrijeme pandemije COVID-19”

Voditeljica projekta:

Akademkinja Adila Pašalić-Kreso

Odbora za pedagoške nauke  Odjeljenja društvenih nauka


Teorijsko polazište:

Pedagogija i andragogija kao odgojne znanosti imaju važno mjesto u istraživanjima, analizama i procjenama efekata pandemijske izolacije na kvalitetu života djece i mladih, ali i zadaću pojašnjavanja efekata na populaciju odraslih kao odgajatelja djece i mladih koji definiraju ozračje odrastanja. Kao zemlja u tranziciji, sa iskustvom ratnog sukoba i krize nastale ratnim razaranjima i poratnim političkim tenzijama, baštinimo istraživanja o odrastanju generacija djece koja su u ratnim okolnostima prolazila kroz školovanje i prilagodbu u posebnim životnim uvjetima. Prirodne katastrofe poput zamljotresa I poplava i iskustvo suočavanja u tim krizama podložni su analizi I usporedbi sa krizom koju trenutno živimo. Pandemijska situacija kao situacija nove krize sa kojom se suočavaju i djeca i odrasli u BiH ima neke zajedničke karakteristike sa prethodno proživljenim krizama, ali i brojne osobitosti koje donose jedno novo, nepoznato iskustvo odgoja, obrazovanja i školovanja.


Cilj projekta:

Osnovni cilj ovog istraživanja je višeslojno sagledavanje pedagoško-andragoških implikacija (pozitivnih i negativnih efekata) promjene u obrazovnoj i odgojnoj paradigmi izazvane obrazovnim alternacijama u pretakanju tradicionalnih didaktičkih aktivnosti u svijet digitaliziranog života i on-line učenja i školovanja

Ovo sagledavanje doprinosi:

  • Shvaćanju promjene vrijednosti koje je zastupala tradicionalna nastava i tradicionalna obrazovna paradigm (nezamjenjivi živi kontakt, materijalizacija objekata učenja koji se doživljavaju svim čulima i sl.)

  • Razumijevanju koncepta uskraćivanja živih socijalnih kontakata (vršnjaci, članovi šire obitelji), insistiranja na pasiviziranju fizičkih aktivnosti (boravak u zatvorenom, skučenom prostoru), te uvođenja zabrana i pravila ponašanja u jednom klasteru u pandemijskoj situaciji (obitelj i šira obitelj-genracija baka i djedova) u relaciji sa ulogama i dobi čovjeka (djeca, mladi i odrasli)

  • Pojašnjavanju dječje percepcije osnovnih prednosti I nedostataka on-line nastave s obzirom na dob

  • Pojašnjavanju nastavničke percepcije novonastale obrazovne situacije izazavane pandemijom

  • Pojašnjavanju roditeljske percepcije novonastale obiteljske I obrazovne situacije izazavane pandemijom

  • Uočavanju slijepih mrlja u ovim različitim doživljajima iste situacije i poboljšanju komunikacije na relaciji dijete-roditelj-nastavnik

  • Konkretnim prijedlozima za buduća ponašanja u obrazovanju i odgoju koji se oslanjaju na znanstvene nalaze i rezultate istraživanja

APLIKACIONI OBRAZAC PROJEKTA

AKADEMIJA NAUKA I UMJETNOSTI
BOSNE I HERCEGOVINE
  • Bistrik 7, 71000 Sarajevo, BiH
  • Tel: +387 33 560 700
  • Fax: +387 33 560 703
  • Email: akademija@anubih.ba
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…